ברוכים הבאים לעד 120 - להתעורר בבית מאיר פנים, מלא עניין ותוכן, עשייה מתוך סקרנות ויצירה, למידה והנאה, עם אנשים כמוך ולחיות את החיים במלואם אנו מזמינים אותך ליהנות בבית מוגן, חם, מחבק ושוקק בחיי חברה ותרבות עשירים, ומכל מה שהופך את החיים למלאים ולמרגשים יותר

הכינו את עצמכם למעבר לדיור מוגן

דיור מוגן נחשב לפתרון מעולה לאנשי גיל הזהב. ההחלטה לעבור לאחד כזה יכולה להיות החלטה משמעותית המלווה בדילומות, הרהורים ויש לקחת חשיבה זו בקפידה וכובד ראש. המעבר לדיור מוגן נחשב למעבר דירה לכל דבר, ניתוק מהמוכר ומעבר למקום חדש. אז איך מתכוננים למעבר מסוג זה?

מעבר לדיור מוגן הוא שינוי משמעותי לבני גיל השלישי. מרביתם חושבים על אפשרות זו בכובד ראש ולוקח להם הרבה זמן עד לקבלת החלטה ברורה. לחלק מהאנשים עוזרים בני משפחה רבים המעודדים אותם לעשות את המעבר ומלווים אותם בתהליך.

חשוב לזכור כי מעבר לדיור מוגן הוא מעבר דירה לכל דבר ועניין, דבר שיכול להיות לא פשוט עבור אדם בגיל 70 ומעלה במיוחד לאור העובדה בדרך כלל אנשים בגיל זה רגילים לחיים מסויימים וקשה להם לעשות את המעבר גם מבחינה פיסית וגם מבחינה נפשית.

מהו דיור מוגן?

דיור מוגן הוא בעצם דיור בפיקוח לאוכלוסיית קשישים מסוג דיור קבע. הנהלת בית הדיור המוגן אחראית על הדיירים ואחראית לכל השירותים הנדרשים להם לאורח חיים תקין ושגרתי כגון אחזקה, אוכל, לינה וכו'. הדיירים בדיור מוגן לרוב חיים חיים עצמאיים לחלוטין ואינם תלויים בהנהלת הבית.

איך מתכוננים לקראת מעבר לדיור מוגן?

הצעד הראשון שצריך לעשות לקראת המעבר לדיור מוגן הוא קבלת החלטה ברורה ובטוחה ולהבין שזו הבחירה הנכונה עבורכם. לאחר מכן יש להתחיל בחיפוש אחר הבית המתאים לכם מבחינת מיקום, שירותים ותשלום. את תהליך חיפוש הבית יש לעשות לאט ובשקט, בלי לחצים מיותרים ובלי להיות מושפעים מגורמים חיצוניים. לאחר שיש בשרותכם מספר בתים שנראים לכם מתאימים, נסו לתאם פגישה עם נציג מטעם הבית הרצוי ולשמוע ממנו על הבית ואפילו לקבוע סיור בבית.

ההכנות החשובות שיש לעשות הן:

  1. עריכת סקר שוק והיכרות עם התחום.
  2. איסוף מידע רלוונטי על הביתים הרצויים.
  3. קבלת מידע על אילו פעילויות ושירותים הבית מציע לדיירים.
  4. קבלת המלצות מדיירים קיימים או דיירים לשעבר.
  5. הכנת תכניות למימון השהות בדיור מוגן.
  6. הכנת המשפחה על המעבר וקבלת עזרה מהם.

חשוב לזכור כי כל בית שם דגש על משהו אחר ולכן יש להתאים את הרצונות שלכם והצרכים שלכם למה שהבית מציע. ישנם בתים המציעים קשרים חברתיים, ישנם בתים המציעים שירותים רחבים וישנם בתים המציעים שירותים רפאויים מקצועיים. נסו להבין מהו הצורך החשוב ביותר לכם ולבחור את הבית העונה לכם על אותו צורך.

לסיכום:

המעבר לדיור מוגן יכול להיות תהליך לא פשוט לבני הגיל השלישי אך אין ספק שהוא תהליך רצוי ומבורך. בתי דיור רבים מוציעים את הקשישים מהבדידות, מחדד את החוש היצירתי שבהם, עוזר להפיק קשרים חברתיים ועוד כך שבתוצאה הסופית התהליך הוא חיובי מאד.
בהצלחה!

צור קשר
סיור וירטואלי בבתים