חייגו: 6120*

בשבילי – רק שחור בבקשה

המעצבת רזיאלה גרשון היא אייקון הקלסיקה המקומית של האפנה הישראלית. במשך שלושים השנים וקצת שהיא בתעשייה בנתה אתת עצמה כמותג שהוא שם נרדף לאפנה מחויטת, מסוגננת ומרשימה. רזיאלה היא כתובת מבוקשת לנשות עסקים, לפוליטיקאיות ולחובבות הסגנון האלגנטי המחפשות הופעה מוקפדת המשאירה חותם. היא מאמינה שהבגד צריך לשרת את האישה ולא ההפך, לכן עיצוביה חפים מקרבנוּת אפנתית ובגדיה מתאפיינים בכך שהם תמיד נוחים, יפים, מכובדים ומכבדים.

אפשר לומר שרזיאלה היא הסינדרלה של עולם האפנה. היא הגיעה אליו משום מקום, ללא לימודים או הכשרה פורמאליים. חמושה באהבה אין קץ ובנחישות ראויה להערכה, התחילה מקניית בד ועוד בד, ובשנים של עבודה קשה ומסורה פילסה את דרכה אל צמרת האפנה הישראלית, מונחית בעיקר על ידי כישרונה הטבעי. תוסיפו לכך איכות בלתי מתפשרת, מקצועיות, אינטואיציה אפנתית חזקהה ומאות לקוחות מרוצות ונאמנות – וקיבלתם את רזיאלה גרשון. המלתחה שהיא מספקת ללקוחותיה נעה בין מראה גברי הלקוח מעולם העסקים ובין בדים וטקסטורות מתוך מגמות עונתיות, בלי לוותר על הטאץ’ האפנתי. בבוטיק המצליח שלה בחלקו הצפוני של רחוב דיזנגוף תוכלו למצוא חליפות ערב אלגנטיות, שמלות ערב קלסיות ופריטי עור. באחד הראיונות שהעניקה בשנה האחרונה אמרה: “בבגדי הקז’ואל שאני מעצבת אני די שמרנית, לעומת זאת בבגדי הערב אפשר לראות יותר צבע ויותר נפח. המכנה המשותף בכל העיצובים הוא הצבעוניות, אני מאוד אוהבת מונוכרומטיות, אין בקולקציות שלי טורקיז או אדום, אלא ככתמי צבע, ובאותו אופן גם לא אניח בסלון ספה בצבע כתום, אלא אגרטל צבעוני.

בואי נדבר על אפנה ישראלית, יש בכלל דבר כזה?
“לטעמי לא ממש. בשנות השמונים הייתה אפנת משכית שאפיינה אתת הישראליות, אפנת מדבר וחומרים דמויי שק. אגב, רות דיין, מייסדת ‘משכית’, היא בעיניי מיתוס של אפנה ישראלית, דוגמה ומופת להעצמה נשית עד היום. היום אנחנו מושפעים לחלוטין ממגמות האפנה האירופית.”

ממי בעיקר?
“פריז, מילאנו ולונדון שהולכת ותופסת מקום של כבוד בשוק האפנה הבין־לאומי.”

ומי המותגים הכי שווים של השוק הבינלאומי?
“אליי מדברים בעיקר ארמני, גוטייה וקנזו.”

האם יש שוק אפנה לנשים מבוגרות?
“אין אפנה ייעודית לנשים מבוגרות. כיום נשים מבוגרות מנסות לשוות לעצמן מראה צעיר. זה מתחיל בבחירת הביגוד שייתן להן ‘לוק’ צעיר יותר וממשיך גם לזריקות הבוטוקס.”

ממה צריך להיזהר?
“נשים בגיל מסוים, גם אם יש להן גוף מושלם, צריכות לדעתי להתאים את המראה לגיל. צריך לשמור על כבוד ועל אסתטיות. לא ללכת חשוף מדיי, או קצר מדיי, או זרוק מדיי. אמא בת חמישים וחמש לא יכולה ללבוש בגדים של בתה בת העשרים, גם אם הם במידה שלה.”

על מה חשוב להקפיד בגיל השלישי?
“בגד צריך לטשטש מגרעות ולהחמיא. הוא צריך להתאים למידתת הגוף, למבנה שלו, לאישיות ולאירוע.”

מי מבין הנשים בגיל חמישים ויותר מתלבשת נכון לדעתך?
“אני מאד אוהבת את קרן מור ואת מיקה בשן. לכל אחת סגנון שונה, אבל כל אחת מדויקת לעצמה.”

ממרומי שנות הוותק שלך, האם ישראל התפתחה בעשור האחרון בתחום האפנה?
“בהחלט. מספיק אם נציין את אירועי ‘שבוע האפנה’ המתקיימים בארץ בהשקעה לא קטנה. מציגים בהם, זה לצד זה, מעצבים ותיקים וצעירים. גם אם לא יוצאות מכאן בשורות או מגמות עולמיות, יש קולקציות יפות ומעוררות השראה. יש לנו מעצבים מוכשרים בארץ: ששון קדם, רונן חן, אלמביקה ועוד. גם בחוץ לארץ הדגמים שלהם נמכרים לא רע.”

הקולקציות שלך מעניקות מוכחות מרשימה ואלגנטית וכולן תפורות בתפירה עילית. באיזה בדים בעיקר את אוהבת לעבוד?
“כותנה, לייקרה, משי פראי, קטיפה, שיפון, ג’רסי ועוד.”

מה לא תעצבי לעולם?
“אפנה תחתונה. לא מאתגר אותי.”

מה את אוהבת לעשות כשאת לא מעצבת בגדים?
“הלבשת בתים. גם את הבית החדש שעברתי אליו לאחרונה עיצבתי בעצמי, כמו גם את כל הבתים הקודמים שלי.” הבית של גרשון חם, נעים, מזמין ויוצר תחושת אינטימיות. העבודות הרבות של אמנים ישראלים כמו ערן שקין, לאה ניקל, יגאל תומרקין, מנשה קדישמן ואחרים, מסגירות כי בעלת הבית חובבת אמנות מושבעת. כמו כן מוסיפה גרשון, “אני מאד אוהבת תאטרון וקולנוע, וכמובן אוכל טוב ובילוי עם חברים”.

איזה סוג של נשים הכי מאתגר להלביש?
“אני נהנית להלביש את כולן. אבל המאתגרות במיוחד הן נשים מלאות, שבמקרה שלהן לבגד יש תפקיד משמעותי.
ממש בימים אלו הגיעה אליי אמא של כלה. חשוב לי להוציא אותה הכי מדויקת ויפה שאפשר. חשוב לי שיהיה לה נוח בבגד שנבחר לה, שיחמיאו לה, שהוא יטשטש ככל האפשר וכן הלאה. בסוף, כשהיא יוצאת מרוצה, אני מרגישה אתת הסיפוק הגדול.”

מה הדבר שגורם למעצב להיות מעצב מוביל?
“מעצב שיש לו כתב יד, כלומר חותמת. כשמזהים את העבודה שלו. כשהקולקציה שלו נמכרת שנה אחר שנה, ונשים רבות אוהבות, מרוצות ונעשות לקוחות נאמנות.”

עיצוב אפנה, דיבוק או מקצוע?
“גם וגם. אבל אין ספק שזה לא מקצוע רגיל. זה כמו משחק, אתה לא יכול שלא לעסוק בו.”

מה קודם למה, תכנון הדגם או קניית הבדים?
“אני תמיד קונה קודם את הבדים ובהתאם מתחילה לתכנן אתת הדגמים. לא מכל בד אפשר לעשות כל דבר.”

מה נראה הרבה ב-2016?
“הרבה פסים ונקודות וצבעי שחור־לבן.”

מי שמכיר אותך יודע שאת לובשת תמיד שחור, למה?
“שחור הוא המלך. הוא צבע מחמיא, מרזה, קלסי. אני מרגישה הכי נוח בשחור, וכפי שאמרתי אני חושבת שכל אישה צריכה להרגיש נוח בכל בגד שהיא לובשת. זה נכון גם לגביי.”

את חושבת על פרישה?
“לפעמים, אבל אני יודעת שכל עוד בוער בי הצורך לעצב ואני נהנית ממה שאני עושה, זה לא יקרה.”

אנחנו מקווים שהתשוקה תבער עוד שנים רבות.

פרטי חובה בארון הבגדים: שמלה שחורה קלאסית, ז‘קט קלסי, צעיף ז‘קט שחור מחויט, חולצה גברית לבנה, מכנס שחור איכותי טי-שרטט לבן, עכשיו אפשר להתחיל לשחק, להוסיף, לזרוק מעל, לשלב ולגוון בשילובים.

לייעוץ ראשוני ופרטים