ברוכים הבאים לעד 120 - להתעורר בבית מאיר פנים, מלא עניין ותוכן, עשייה מתוך סקרנות ויצירה, למידה והנאה, עם אנשים כמוך ולחיות את החיים במלואם אנו מזמינים אותך ליהנות בבית מוגן, חם, מחבק ושוקק בחיי חברה ותרבות עשירים, ומכל מה שהופך את החיים למלאים ולמרגשים יותר

דברו אלינו בפרחים

פרחים אינם רק קישוט או תפאורה אסתטית, הם מציינים כוונה, מביעים רגש, והם חלק מחיינו בטוב וברע. לקראת החגים קשה לדמיין את  שולחן האירוח ללא פרחים. ביקשנו מאלון לוין, מעצב פרחים במקצועו, לספר קצת על התחום ולעשות לנו קצת סדר.

האם הישראלים דומים לאירופאים?
"ממש לא, ויש לנו הרבה מה ללמוד על תרבות הצריכה האירופית. באירופה קניית פרחים היא חלק בלתי נפרד מהצריכה היום־יומית. האירופאים לא זקוקים ל'סיבה למסיבה' כדי לקנות פרחים, וכפי שהם רגילים לרכוש יין, לחם, וגבינות, כך הם קונים גם פרחים. כמו כן, האירופאי הממוצע קונה אך ורק מה שהוא צריך – ולאותו יום, בכמויות מדודות ומחושבות, לכן גם צריכת הפרחים זהה באותה מידה. הם ירכשו מעט פרחים, ואפילו פרחים פתוחים, כי הרי אין זה מנומס להביא זר עם פרחים שטרם פרחו. בשונה מאתנו, אצלם לא נהוג לשלוח את הפרחים, אלא להביאם באופן אישי. הזרים יהיו קטנים ומאופקים ובהתאם לעונה, או שיהיה זה צרור פרחים מאותו הסוג ומאותו הצבע."

לאילו פרחים יש תמיד ביקוש?
"הפרחים הנפוצים ביותר והנדרשים ביותר הם כמובן הוורדים. אפשר להשיג ורדים מסוגים ומצבעים שונים בכל ימות השנה. כמו כן, יש פרחים עונתיים שגם הם פופולריים מאוד ואהובים ביותר: צבעונים, נוריות וכלניות. הליליות גם הן מבוקשות מאוד, ואפשר להשיג אותן בכל ימות השנה. בפרח זה יש מגוון עשיר.
קיימים סוגים שונים של ליליות והפרחים מופיעים בצבעים שונים, כגון 'ליליה קלסית', 'סטאר גייזר לילי', 'קזבלנקה לילי', 'אוריינטל לילי' ושושן צחור."

האם פרחים זאת אופנה?
"פרחים תמיד יהיו באופנה, עוד משחר האנושות, וכיום פרחים משתלבים בחיינו בתחומים רבים: בעיצוב, באופנה, בקוסמטיקה, בסטיילינג ועוד. אנו נתקלים בהם כמעט בכל מגזין יוקרתי, וכמעט בכל הפקה – פרחים משתלבים כעיצוב משלים. יש לזכור שבכל שנה יוצאים אל השוק זנים חדשים של פרחים, והצרכנים נחשפים למבחר עצום שלא היו רגילים אליו לפני שנים רבות."

האם יש אופנה בפרחים?
"בהחלט כן, לדוגמה, הסגנון המודרני תופס מקום משמעותי, אבל בעיקר באירופה. בישראל, לעומת זאת, הגישה שמרנית יותר והסגנון הקלסי עדיין שומר על מעמדו. אגב, אין זה תוצר של הצרכנים, כי אם של בעלי חנויות הפרחים ושל השוזרים, שעדיין מתקשים להתחבר אל הסגנון המודרני, ולכן אינם מציגים ללקוחות זרי פרחים או סידורי פרחים בסגנון זה.
הסגנון המודרני מינימליסטי, כמעט ואין בו חוקים או כללים – להבדיל מהסגנון הקלסי, ולרוב, טכניקות השזירה מורכבות מאוד, יצירתיות ופחות מסחריות."

האם זר יפה הוא בהכרח יקר?
"לאו דווקא. יופי זה עניין סלקטיבי. מה שחשוב הוא מבחן התוצאה. אם עלה בידינו להרכיב זר בהתאם לתקציב שנקבע, והצרכן שבע רצון מגודלו וממראהו, אז הצלחנו."
מחירי הפרחים לצרכן בישראל, יקרים או זולים יותר בהשוואה למקומות אחרים?
"זה תלוי. בארץ הפרחים הם תוצרת מקומית והייתי מצפה למחירים זולים יותר, אבל לדאבוני השוק בישראל אינו שוק פתוח או תחרותי. הוא שוק המבוסס על מונופול. משרד החקלאות אינו מאפשר לייבא מהולנד כל פרח שרוצים, בטענה שהדבר עלול לפגוע בחקלאים מגדלי הפרחים. האומנם? את הטענה הזאת אפשר לטעון לגבי כל מוצר אשר מיוצר בישראל ובד בבד מיובא מחו"ל. אגב, אפשר לייבא פרחים מהולנד אבל רק במקרים של חוסר בלבד, וגם צריך רישיון ייבוא מיוחד מטעם משרד החקלאות, ויש כמובן הגבלה על מה מותר לייבא ומה אסור. שוק הפרחים בישראל, רחוק שנות אור מהשוק האירופי, ויש לנו הרבה מה ללמוד ממנו, הן מבחינת הרגולציה והן מבחינת החוקים והנהלים. אנחנו ממש לא שם."

אז אילו פרחים נבחר לראש השנה?
"בדרך כלל נהוג לבחור לחג בפרחים לבנים. זה תמיד נראה נקי, טהור וחדש. אבל אפשר לחרוג מהמקובל, לתת דרור לדמיון ולבחור למשל בפרחים בצבעים המאפיינים את עונות השנה.
השנה יחול החג בתחילת אוקטובר. זו תקופת ראשית הסתיו וימי השלכת, והצבעים המאפיינים את השלכת הם הגוונים הירוקים הבהירים, הכתומים, הצהובים והוורדרדים. השילוב ביניהם יכול להיות מעניין מאוד ואף עליז. מומלץ להשתמש בכלים בצבעים ניטרליים כמו לבן או שחור. גם כלי זכוכית שקופים יכולים לבוא בחשבון.
אפשר לבחור בעיצוב קלסי שהוא בדרך כלל עשיר, מלא והרמוני או בעיצוב מאופק ומינימליסטי, המתאפיין בגוון אחד או בשניים, ולסדר את הפרחים בגושים או בקבוצות כדי ליצור מראה דרמטי ונקי יותר.
היום, רבים בוחרים בעיצוב האקלקטי. מה שמאפיין אותו הוא אוסף של כלים בעלי אותו צבע ועשויים אותו חומר, אך שונים זה מזה בגודלם. אם מדובר בשולחן עגול או במרובע, אפשר להציב את הכלים עם הפרחים בקבוצה במרכז השולחן. אם השולחן מלבני, אז אפשר לקבץ אותם לשורה אחת צפופה.
כמו כן, כדאי לשלב בסידורים או ביניהם תוספות שיעשירו את העיצוב. אצטרובלים, כוכבי אניס, עלים או ענפים יבשים ואלומות של מקלות קינמון מוסיפים חן וריח טוב.
המלצה נוספת, אפשר לשלב בסידורי הפרחים אשכולות של תמרים צהובים או אשכולות של ענבים שחורים. הצבע השחור יוצר ניגודיות מעניינת לצבעים החמים, ואפשר גם לשלב תפוחי עץ או רימונים המשופדים על שיפודי עץ."

ולסיום אלון מצייד אותנו בכמה טיפים לטיפול בפרחים או בסידורי פרחים שנקנו בחנות:
יש להציב את הפרחים בכלי עם מים נקיים. מומלץ שהמים יכסו את כל הגבעולים.
אחת ליומיים־שלושה מומלץ להחליף את המים במים נקיים למניעת היווצרות חיידקים, ולחתוך את קצה הגבעול בזווית אלכסונית באמצעות מקטפה או סכין. החיתוך מחדש את הגבעול ומאפשר ספיגה מקסימאלית.
אם צורף לזר או לסידור הפרחים חומר 'מזון לפרחים', מומלץ להשתמש בו. החומר מכיל בסיס סוכרי, מלבין כלור הדוחה חיידקים ושומר על מים נקיים, ומלח לימון המווסת את חומציות המים.

פרחים אינם אוהבים שמש או מיזוג ישיר, בין אם הוא חם או קר. מומלץ להסיר בעדינות פרח או עלה נבול, כדי לשמור על מראה רענן של הסידור.
אם מדובר בסידור פרחים שהורכב באמצעות ספוג, יש להקפיד על השקיה יום־יומית כדי לשמור על לחות הספוג ועל טריות הפרחים.
אלון לוין – מעצב פרחים רכש את השכלתו בנושא עיצוב הפרחים במשך שלוש שנים בישראל במסגרת אקדמית מקצועית וסיים את לימודיו בהצלחה.
בעל תואר ראשון בין־לאומי בשזירת פרחים מטעם התאחדות שוזרי הפרחים הבריטית: The society of floristry ltd . מציג גלריה קריאטיבית וחדשנית, המספקת עיצובים יצירתיים יוצאי דופן, זרי פרחים וסידורי פרחים למגוון לקוחות המבקשים עיצובים ייחודיים ומרהיבים, קלסיים ומודרניים.
ליצירת קשר: 1-700-500-524 כתובת החנות: דיזנגוף 237 , תל אביב.
כתובת האתר: www.alonlevin.co.il

צור קשר
סיור וירטואלי בבתים